Hej, jag heter Sofie Lundberg. Är passionerat förälskad i hamburgare, koriander och smågodis. Och allt som går att äta egentligen. Brinner för ekologi och naturliga, hälsosamma råvaror. Här får jag utlopp för min kärlek för mat och annat som inspirerar mig. Välkommen!
Senast på Burgerland

Ännu en.

Skriven .
Placerad i "Vardag, "
1 kommentarer
Vet att jag på sistone skrivit mycket om vårkampanjer för olika modeföretag. Finns säkert folk som tycker det är omåttligt ointressant, men själv tillhör jag inte en av dom och därför kommer det nu en till.



Georg Jensen har slagit på stort genom att anlita Freja Beha Erichsen som modell för deras senaste kampanj. Hon är ju en av de populäraste (och, antar jag, bäst betalda) modellerna just nu och det känns som att GJ steppar upp sitt game litegrann. Även om man kan tycka att "en modell bara är en modell" tror jag att man förvånas av hur stor skillnad det kan göra för ett företags image och status vilken person man väljer att ha som sitt ansikte utåt. Sen är ju både Freja och Georg Jensen ursprungligen danskar, vilket säkert spelade in i också.

Eftersom jag säljer Georg Jensen, bland annat Fusion-serien som vi ser på bilden ovan, är sånt här kul-att-veta för mig. Man känner sig lite delaktig på något sätt, även om man egentligen har aboslut 0% med saken att göra. Men skitsamma, man kan väl få låtsas.

ebba

väldigt härlig bild på freja!! :)

2011-01-06, 20:01:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback